مقاله اول

مقاله اول

حقایق و دانستی های جالب درباره آسانسور
  • یک آسانسور هر روز حدود 325 متر جا به جا می شود.
  • یک فرد به طور متوسط، روزانه 4 بار از آسانسور استفاده می کند.
  • هر آسانسور سالانه حدود 20،000 فرد را جابجا می کند.
  • یکی از جالب ترین اطلاعات عمومی آسانسور این است که اولین آسانسور تاریخ، در یک ساختمان تجاری در شهر نیویورک در یک ساختمان نه طبقه نصب شد.
  • آسانسورها از نظر آماری مطمئن ترین راه برای سفر هستند.
  • برخلاف تصور عموم مردم، طبق تحقیقات انجام شده، این موضوع ثابت شده است که آسانسورها 20 برابر از پله برقی ایمن تر هستند.
  • با وجود خطراتی که آسانسور ها همواره داشته اند مانند سقوط آزاد یا گیر افتادن در آن، گفته می شود جا به جا شدن درون ساختمان ها در آسانسور ایمن تر از مسافرت با ماشین و خودرو است. به طور متوسط ، هر ساله 26 نفر در اثر تصادف مربوط به آسانسور جان خود را از دست می دهند (بیشتر افراد فنی و نه کاربران) ، در حالی که 26 نفر هر ساعت در یک حادثه رانندگی جان خود را از دست می دهند. این یکی از جذاب ترین اطلاعات عمومی آسانسور ها است، که خاطراتی به مراتب کمتر از ماشین ها دارد.
  • تا به حال فکر کرده اید که موسیقی هایی که درون آسانسور پخش می شود از چه زمانی به وجود آمد؟ در دهه 1920 ، زمانی که آسانسورها هنوز برای مردم تازه و ترسناک بود، بیشتر افراد از جا به جا شدن با چنین ماشینی بسیار می ترسیدند. تولید کنندگان آسانسور، هتل ها و دفاتر به دنبال راهی برای ایجاد آرامش مسافران بودند تا آنها احساس راحتی بیشتری داشته باشند و مضطرب نشوند. اینگونه بود که  موسیقی راهی به درون آسانسور ها پیدا کرد. امروزه در برخی از آسانسورها از موسیقی آرامش بخش استفاده می شود. زمان حضور اولیه موسیقی در آسانسور، یکی از دانستنی های آسانسور است که شنیدنش بسیار جذاب است.
  • هر آسانسور توسط چندین کابل پشتیبانی می شود و هر کدام از آن کابل ها توانایی حمل ایمن کل آسانسور و مسافران را دارند و به همین دلیل است که آنها را حتی از پله برقی نیز، امن تر می دانند.
  • یکی از جذاب ترین دانستنی های آسانسور این است که اولین آسانسور ساده توسط ریاضیدان مشهور و ماهر ارشمیدس، در قرن 3 قبل از میلاد یونان اختراع شد. این نکته هوش بسیار بالا و خلاقیت مردم آن زمان را به ما ثابت کرده است.
  • عدد 13 در بسیاری از کشورها به عنوان یک بد شانسی و عددی نحس تلقی می شود. به همین دلیل بسیاری از ساختمان ها در نقشه طبقه خود، طبقه 13 را ندارند لذا آسانسورهای نصب شده در بسیاری از ساختمان ها فاقد 13 دکمه هستند.
  • تا الان فکر کردین چرا داخل آسانسورها آینه نصب می‌کنند؟

    جالبه بدونین نصب آینه در آسانسور علاوه بر دلایل فنی، دلیل روانی هم دارد.

    وجود آینه در آسانسور به اطراف بعد و جلوه بیشتری می‌دهد.

    مسافران با سوار شدن به آسانسور ناخودآگاه احساس می‌کنند در فضای بزرگتری قرار دارند.

    مرتب کردن چهره و سرگرم شدن مسافران

    احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد با ورود به آسانسور به موها، یقه و لباس خود نگاه کرده باشید و احیانا آنها را مرتب کرده باشید. این هم از فواید وجود آینه در آسانسور است. می‌توانید از آن به عنوان آینه قدی استفاده کنید .

    علاوه بر این با وجود آینه کمتر متوجه حرکت کند آسانسور خواهید شد!

    اطمینان از وجود کابین در آسانسور

    به طور معمول زمانی که کابین در طبقه نیست درب آسانسور نباید باز شود. اما به هر دلیل از جمله سهل‌انگاری مدیر ساختمان و یا شرکت سرویس و نگهداری آسانسور ممکن است درب یکی از طبقات خراب باشد. در این حالت اگر کابین در طبقه نباشد و مسافر از روی عجله و یا مشغله ذهنی بدون توجه به این موضوع درب کابین را باز کند ممکن است در چاه آسانسور سقوط کند.

    هرگاه کابین آسانسور دارای آینه باشد مسافر با مشاهده آینه و دیدن چهره خود از وجود کابین در طبقه مطمئن خواهد شد.

 اطلاعات تماس

تهران:  65812598  تبریز:  09143139968

تهران:

 65812649

کرمانشاه:

 09181554355

تهران:

 09123356057

   

آدرس دفتر:  تهران بلوار فتح، جنب پایگاه یکم شکاری، پاساژ شهر آسانسور یاران، طبقه اول، واحد 27

شبکه های اجتماعی

واتساپ
اینستاگرام
تمامی حقوق برای گروه فنی ارک محفوظ است.